5 Hackers chì si sò vultati à u latu bonu

i cappelli neri sò diventati boni

I MUVRINI

In a cultura populari, i pirate sò spessu chjappi cum'è villani. Sò quelli chì si intruducenu in i sistemi, chì causanu caosu è facenu caos. In realtà, però, i pirate sò in ogni forma è dimensione. Qualchidunu usanu e so cumpetenze per u bonu, mentri àutri l'utilizanu per scopi menu di savore.

Ci sò stati assai casi famosi di pirate chì sò stati "flipped" per travaglià per i boni. In certi casi, sò stati catturati da l'infurzatori di a lege è datu una scelta: travaglià per noi o andà in prigiò. In altri casi, solu decisu di utilizà i so putenzi per u bonu.

Eccu cinque pirate famosi chì anu sceltu di travaglià per i boni:

1. Kevin Mitnick

Kevin Mitnick hè unu di i pirate più famosi di tutti i tempi. Hè statu arristatu in u 1995 è hà passatu cinque anni in prigiò per i so crimini. Dopu ch'ellu hè statu liberatu, hà cuminciatu à travaglià cum'è cunsultante di sicurità è hà aiutatu cumpagnie cum'è Google è Facebook à assicurà i so sistemi.

2. Adrianu Lamu

Adrian Lamo hè più cunnisciutu per esse intruduciutu in a reta di l'informatica di u New York Times in u 2002. In seguitu si trasformò è hà travagliatu cù l'FBI per catturà altri pirate. Avà travaglia cum'è analista di minaccia è hà aiutatu à e grandi corporazioni cum'è Yahoo! è Microsoft migliurà a so sicurità.

3. Alexis Debat

Alexis Debat hè un naziunale francese chì hà travagliatu cum'è pirate per u guvernu americanu. Hà aiutatu à seguità i terroristi dopu l'attacchi di l'9 di settembre è hà travagliatu in parechji casi d'altu prufilu, cumprese a cattura di Saddam Hussein. Avà hè un cunsultore di sicurità è un parlante publicu.

4. Ghjacumu Ghjacumu

Jonathan James hè statu u primu ghjovanu à esse cundannatu à prigiò per crimini di pirate. Hà pirate in parechje cumpagnie d'altu prufilu, cumpresa a NASA, è arrubati russo chì valeva più di $ 1 milione. Dopu ch'ellu hè statu liberatu da a prigiò, hà travagliatu cum'è cunsultante di sicurità di l'informatica. Si suicidò in u 2008 à l'età di 25 anni.

5. Neil McKinnon

Neil McKinnon hè un pirate britannicu chì hè statu catturatu intruduce in l'urdinatori militari di i Stati Uniti in 1999. Si dichjarò culpèvule è hè statu cundannatu à cinque anni di prigiò. Dopu a so liberazione, hà cuminciatu à travaglià cum'è cunsultante di sicurità è hà aiutatu à parechje corporazioni maiò à migliurà a so sicurità.

cunchiusioni

Quessi sò solu uni pochi di i tanti pirate chì sò stati "flipped" per travaglià per i boni. Mentre ch'elli puderanu avè principiatu da u latu sbagliatu di a lege, anu eventualmente decisu di utilizà e so cumpetenze per u bonu.