Cos'è Gitea? | Una guida cumpleta
Intro:
Gitea hè unu di i servitori Git più populari in u mondu. Hè gratuitu, open-source, è faciule da stallà. Ch'ella sia un sviluppatore o un capu di prughjettu, Gitea pò esse un strumentu efficace per gestisce i vostri prughjetti !
Dittu chistu, se vulete principià cù Gitea subitu, eccu alcune risorse utili:[1]
In questa guida, discuteremu ciò chì hè Gitea, cumu funziona, è cumu pudete stabilisce per a vostra squadra o affari. Cuminciamu !
Cos'è Gitea?
Gitea hè un servitore Git self-hosted chì permette à e squadre di cullaburà sia in prughjetti open-source sia privati. Pò esse usatu cum'è una alternativa à GitHub - un popular serviziu di hosting di repository Git basatu in web.
A cuntrariu di i sistemi tradiziunali di cuntrollu di versione cum'è Subversion (SVN) o CVS, chì necessitanu servitori putenti per eseguisce in modu efficaci è sicuru, Gitea hè abbastanza ligeru per eseguisce nantu à u vostru urdinatore persunale o ancu un Raspberry Pi. Questu hè perfettu per i picculi squadre o sviluppatori individuali chì volenu gestisce u so propiu codice.
U core di Gitea hè scrittu in Go, una lingua di prugrammazione chì hè stata cuncepita cù scalabilità è prestazione veloce in mente. Questu significa chì ùn importa quante persone utilizanu u vostru servitore Git, correrà in modu fluidu è efficiente!
GitHub hè una di e fonti più populari per l'ospitu di repositori Git in linea. Mentre l'interfaccia d'utilizatore pò esse cunvene, ci ponu esse volte quandu preferite mantene i vostri dati privati - sia perchè ospitate prughjetti sensibili, sia se simpricimenti ùn ti piace micca sparte u vostru codice publicamente. Sì questu sona familiare, Gitea puderia esse a suluzione per voi!
Cumu Funziona Gitea ?
"Gitea hè una piattaforma Git open-source self-hosted. Havi una interfaccia d'utilizatore simplice è vi permette di gestisce facilmente i repos in i vostri servitori.
In u so core, Gitea hè una app web chì funziona nantu à a lingua di prugrammazione Go. Questu significa chì pò eseguisce quasi in ogni locu: da un Raspberry Pi à u nuvulu! Eccu alcuni di l'opzioni più populari per eseguisce Gitea:[2]
Aduprate Docker (istruzzioni quì) Aduprate Homebrew in macOS Se avete accessu root, installate direttamente in /usr/local, poi crea una cunfigurazione di host virtuale per apache o nginx. Installa in un snap per seguità ste struzzioni è aduprà cù gog invece di gitea!
Una volta installatu Gitea, u prossimu passu hè di creà un contu d'utilizatore Git. Cum'è cù a maiò parte di i servizii di hosting Git, questu permette di accede à i vostri dati in ogni locu è sparte cù altri sviluppatori o membri di a squadra. Pudete aghjunghje cullaburatori per indirizzu email - ùn anu mancu bisognu di un contu per vede i repositori o riceve notificazioni.[3]
Pudete ancu installà Gitea cum'è una app self-hosted in u vostru servitore. In questu modu, avete un cuntrollu tutale di u vostru codice: decide quale hà accessu à quale reposi è quali permessi tutti anu. In più, nimu ùn serà mai capace di vede u vostru codice, eccettu quelli utilizatori autorizati! Ancu s'ellu ci vole un pocu più di cunniscenze tecniche per stallà, vale a pena s'ellu avete prughjetti sensibili o cunfidenziale.
Cumu Gitea pò aiutà a mo attività?
Unu di i più grandi benefici di l'usu di un servitore Git hè chì permette u sviluppu cullaburazione trà i membri di a squadra. Cù Gitea, pudete sparte u vostru còdice in diversi repositori è sparte cun quellu chì hà bisognu di accessu - ùn più micca mandà i fugliali per e-mail! Questu rende a vita assai più faciule sia per i sviluppatori sia per i gestori di prughjettu.[4]
Gitea hà ancu tunnellate di funziunalità chì facenu e cose cum'è ramificazione è fusione più veloce è faciule. Per esempiu, pudete aduprà un "buttone di fusione" per unisce automaticamente e rami in reposi remoti basatu nantu à e regule definite da l'utilizatori (cum'è quale ramu hà i cambiamenti più recenti). Questu rende super faciule per creà rami è mantene l'aghjurnate cù l'altri membri di a squadra, soprattuttu s'è vo avete travagliatu in un prughjettu chì richiede aghjurnamenti frequenti.
Un'altra grande funzione hè u tracker di prublema integratu. Questu vi aiuta à identificà i bug rapidamente è facilmente, s'ellu sò ligati à una linea specifica di codice o qualcosa di tuttu. Pudete ancu aduprà Gitea per a gestione di i rapporti di bug, e dumande di funziunalità, è ancu i travaglii micca tecnichi cum'è scrive documentazione.[5]
Si travaglia cun fonti apertu codice è pianu di cuntribuisce torna (o sò digià cuntribuiscenu), allora ci hè un altru benefiziu maiò di utilizà i servitori Git! Facenu più faciule per più persone per cuntribuisce, sia per urganizà e funzioni novi o per risolve i bug. Cù Gitea, hè simplice quant'è l'apertura di una dumanda di pull è aspittendu chì qualchissia cù u permessu necessariu per rivede i vostri cambiamenti.[6]
Comu pudete vede, ci sò parechji vantaghji di utilizà un servitore Git cum'è Gitea in a vostra attività - sia per a cullaburazione interna sia per urganizà e vostre cuntribuzioni open source. Utilizendu un servitore Git self-hosted, pudete avè un cuntrollu tutale di u vostru còdice è quale hà accessu à ciò chì - senza u risicu di l'altri populi di pudè vede i vostri prughjetti!
Avvisi:
- https://gitea.com/
- https://gitea.io/en-US/docs/installation/alternative-installations/#_installing_with_docker
- https://gitea.io/en-US/docs/gettingstarted/_collaborators
- https://gitea.io/en-US/docs/collaborating/_issue_tracker
- https://gitea.io/en-US/docs/features/_wiki
- https://www.slideshare.net/sepfitzgeraldhope128738423065341125/discovering-the-benefits-of-using-gitea/20